Metodologies i Projectes

World Press Photo 2025 al CCCB

Els nostres alumnes visiten l’exposició World Press Photo 2025 al CCCB

Els estudiants de batxillerat de primer curs han tingut l’oportunitat de visitar l’exposició World Press Photo 2025 al CCCB, en el marc de les assignatures de Ciutadania i Comunicació Audiovisual. Aquesta activitat ha estat organitzada per la fundació Photographic Social Vision, que ha ofert una visita guiada on s’han presentat històries que conviden a reflexionar, sentir i actuar.

La World Press Photo és una organització independent i sense ànim de lucre que defensa el poder del fotoperiodisme i la fotografia documental. El fotoperiodisme juga un paper fonamental en les societats democràtiques, ja que les imatges ens ajuden a entendre el món i a prendre decisions informades. A més, la fundació treballa per fomentar l’educació visual entre la ciutadania, especialment davant l’amenaça de la desinformació i els reptes que planteja la intel·ligència artificial.

Els alumnes de grau superior de Comerç Internacional també han participat a la visita al World Press Photo 2025 al CCCB, on han pogut conèixer de prop problemàtiques relacionades amb la migració i les fronteres, conflictes en zones de guerra, qüestions mediambientals i temes polítics.

Aquesta experiència ha permès als estudiants ampliar la seva visió crítica sobre l’actualitat i el paper de la fotografia en la societat.