Erasmus+ ofereix ajudes per estudiants matriculats en centres de Formació Professional (FP) per la realització de pràctiques a l’estranger. També poden participar personal del centre i alumnes recents titulats (en l’any posterior a l’obtenció del seu títol).
Les pràctiques es realitzen en empreses del sector de cada família professional amb la finalitat d’efectuar períodes d’aprenentatge en el treball com a part dels seus estudis (convalidació d’hores de FCT en el nostre centre) . En el cas de grau mitjà són 30 dies i en grau superior 60 dies.
En aquests períodes de pràctiques , l’eina «apoyo lingüistico online» de Erasmus+ facilita l’aprenentatge de l’idioma utilitzat en el lloc de pràctiques.
Normalment s’obren les convocatòries en el primer trimestre de curs per fer-ne la selecció d’estudiants i facin la mobilitat a partir de maig. No obstant això, en aquest curs 2021-2022 hi haurà un grup d’estudiants que farà la seva estada d’octubre a desembre 2021 a causa de la situació de la pandèmia.
Mentre que la quantia de les ajudes a grau mitjà estan destinades per pagar les despeses d’estada i desplaçament a grau superior és menor.