Un taller per preparar-te per a una entrevista laboral amb realitat virtual i intel·ligència artificial.
L’alumnat de Màrqueting i Publicitat de primer va participar en un taller pràctic dissenyat per treballar i practicar a afrontar una entrevista laboral amb seguretat i confiança. Aquest taller combina teoria, pràctica interactiva i tecnologia immersiva, oferint als participants una experiència completa i dinàmica.
Preparant-se per al futur laboral ?
Els objectius del taller s’han centrat a treballar les habilitats comunicatives, fomentar la pràctica en entorns reals amb l’ajuda d’elements virtuals i proporcionar eines per a l’autoconeixement i anàlisi dels resultats obtinguts.
Barcelona Activa ha posat en marxa una innovadora prova pilot adreçada a estudiants de formació professional per ajudar-los a afrontar entrevistes laborals amb seguretat i eficàcia. Aquest taller, que ja s’havia implementat amb usuaris de Barcelona Activa, ara s’ha adaptat a centres educatius amb l’objectiu de potenciar les habilitats comunicatives i d’autopresentació dels alumnes.
Un taller innovador i immersiu
Barcelona Activa aposta per la realitat virtual i la intel·ligència artificial en la preparació d’entrevistes laborals.
- Consells pràctics per a una bona entrevista laboral: En aquesta primera fase, es van proporcionar recomanacions essencials per preparar-se adequadament per a una entrevista, abordant aspectes com la investigació prèvia de l’empresa, l’elaboració del currículum i estratègies per respondre preguntes amb seguretat. També es va posar èmfasi en la importància de la comunicació no verbal i la projecció d’una bona imatge personal.
- Role-playing entre participants: Aquesta part del taller va permetre als alumnes posar en pràctica els coneixements adquirits mitjançant dinàmiques de simulació d’entrevistes per parelles o petits grups, on es van alternar els rols de candidat i entrevistador. L’objectiu d’aquesta activitat era fomentar la seguretat i l’adaptabilitat en diferents situacions professionals.
- Simulació d’entrevista laboral amb realitat virtual: En la darrera part de l’activitat, els participants van tenir l’oportunitat de realitzar una entrevista amb preguntes competencials a través d’un sistema de realitat virtual. Aquest sistema, dotat d’intel·ligència artificial, va actuar com un reclutador i, posteriorment, va proporcionar un feedback personalitzat als alumnes, destacant els seus punts forts i les seves àrees de millora.
Aquesta experiència ha permès als alumnes adquirir confiança en si mateixos, millorar les seves competències comunicatives i conèixer millor les expectatives del mercat laboral actual.





